Gepida Gilpil 500 kerékpár 2016

-5% Gepida Gilpil 500 kerékpár 2016
Név: Gilpil 500 MTB Cikkszám: 30160650-29A Kerékméret: 24' Sebesség: 21 Váz: 6061 ALU Villa: BRAVO 410 E Kormánycsapágy: NECO INTEGRÁLT Hajtómű: PROWHEEL 22-32-42/155MM Középcsapágy: SHIMANO BB-UN100 MONOBLOCK Felnik: BERETTA MT-240 ALU 36L Küllő: ACÉL Agy: GEPIDA ALU 36 L Fék: GEPIDA V FÉK TX-117 Fék kar: LOGAN ALU/MŰANYAG Lámpa: - Kormány: GEPIDA ALU 560 MM Kormányfej: GEPIDA ALU 70 MM Nyereg: SELLE ROYAL PU-6550 Nyeregcső: GEPIDA ALU 27,2X250 MM Váltókar: SHIMANO SL-RS35 Hátsó váltó: SHIMANO TX-35 Első váltó: SHIMANO TY-10 Külső gumi: INNOVA 24X1.95 Méret: 29 cm Súly: 13.0 kgA kép illusztráció!
-Gyártás-
Évjárat2016

Írjon véleményt a termékről

Megjegyzés: HTML kódok nem engedélyezettek!
    Rossz           Jó

Gyerek kerékpárok mérettáblázata (kb.):

12” méret: 2,5 év – 4 év között,

16” méret: 4 év - 6 év között, 95-115 cm

20” méret: 6 év – 9 év között, 115-130 cm

24” méret: 7 év – 11 év között, 130-150 cm

 

 

Kerékpár átlépési magasság A felnőtt méretnél a váz átlépési magasságából kiszámolható a kerékpár mérete.

 

A számolás menete:

Cipő nélkül szorítson a lába közé tárgyat (pl. könyv), és  mérje le a föld és a tárgy teteje közti távolságot. Ez az Ön  átlépési magassága.

MTB kerékpár esetén szorozza meg a magasságot 0,57-tel, ekkor megkapja a kerékpár vázméretét centiméterben. Ha szeretné tudni, hogy a kapott eredmény hány coll, ossza el 2.54-gyel és megkapja a vázméretet collban (1" = 2,54cm).

Versenykerékpár esetén szorozza meg a magasságot 0,66-tal, és megkapja a vázméretet centiméterben.
 

 

 


A következő táblázat csak hozzávetőlegesen határozza meg a méreteket.

Testmagasság (cm)MTB (")Trekking (cm)
2052461
2002261
1952258
1902058
1852055
1801852
1751852
1701848
1651648
1601646
1551446
1501444

 

Nyeregbeállítás:
A nyereg tetejének nagyjából ví­zszintesnek kell lennie. (ví­zmértékkel vagy vonalzó segí­tségével ellenőrizzük)!
Lehet az orra kissé magasabban, vagy alacsonyabban, de nagy szögbeli eltéréseket mindenkáppen el kell kerülni. (általános tapasztalat szerint a ví­zszintes helyzet a legmegfelelőbb) Ha túl magasan van az eleje, akkor nagyobb nyomás hat a ülőcsontok közötti puha szövetre. Ha elöre lejt a nyereg, akkor nem is ülünk rajta, hanem előre csúszunk és í­gy a súlyunk nagy része a vállunkra, karunkra és csuklónkra nehezedik.


Az ülés magassága:
A pedált fordítsuk alsó („6 óra”) állásba! Üljön fel a nyeregbe, a sarkát tegye a pedálra! Úgy állítsuk be a magasságot, hogy enyhén nyújtott állapotba kerüljön az alsó végtag! A legtöbb esetben megfelelő ez a módszer, a cipőtalp vastagsága miatt azonban előfordulhatnak eltérések, ezért helyezze lábát a klipszbe, és hajtson hátrafelé, vagy vegyük le a láncot, ez esetben előre (az első lábujjtő a pedáltengely közepe felett legyen)!


A kormány-nyereg távolsága:
Mivel a törzsünk, illetve karjaink hossza is egyénenként változik, a kormány beállitására is ügyelni kell. Egyszerű de bevált módszer: a nyeregorrhoz támasztjuk a könyökünket, és ví­zszintes alkar esetén az ujjaknak éppen el kell érniük a kormányt. Természetesen itt is lehetnek egyéni eltérések, amit figyelembe kell venni.

A pontosabb beállí­tási módszer a következő:
Fordí­tsuk a hajtókart ví­zszintes ("3 óra") állásba! Ezután az elöl lévő láb térdkalácsához szorítsunk egy fonalat, amelynek a végére nehezéket kötöttünk! A fonal a pedáltengely közepén haladjon át! Ha eltérést látunk, állítsuk a nyerget előre, vagy hátra!
Ha a kormány eléréséhez túlságosan ki kell nyúlni a kerékpáron, vagy össze kell zsugorodni pedálozás közben, akkor a kormányfej rövidebbre, vagy hosszabbra cserélésével, esetleg a váz kisebbre, vagy nagyobbra cserélésével lehet állí­tásokat végezni.
A beállí­tást nem kell véglegesnek tekinteni, a kerékpározás során még finomí­thatunk rajta. Lehetőleg gyakran állí­tsunk keveset (2-3 mm-t), í­gy követve testünk visszajelzéseit, mivel az érzékeny térdüeknél térdbántalmak léphetnek fel, ha alacsonyan ülnek, vagy ha minden átmenet nélkül nagyot állí­tunk a nyereg pozí­cióján.
Amennyiben a térdizületi, vagy porc bántalmakban szenved a kerékpáros, a nyerget állí­tsuk olyan magasra, amennyire csak lehet (ne romoljon a kerékpáros biztonság), és mérsékelt ellenállással, könnyű intenzitással kerékpároztassuk, mert ez javí­that a térd állapotán.

Amennyiben nagyon gyakorlatlan a kerékpáros, akkor lehet jóval alacsonyabbra állí­tani a nyerget az optimálisnál, hogy biztonságban érezze magát, majd fokozatosan emeljük a helyes magasságba!

 

Kormánymagasság:
A nyereg beállí­tását követően kerüljön rá sor! A kormánymagasságot ne a rutinos versenyzőkéhez viszonyítva állítsuk be, mert ilyenkor azt tapasztalhatjuk, hogy a kezdő kerékpáros szinte állandóan középen fogja a kormányt. Hasonló a helyzet akkor is, ha hosszú a kormányszár (kormánypipa, stucni).
Ez balesetveszélyes, mert nincs a keze fékközelben, másrészt hibás beidegződés rögzül.
Fokozatosan szoktassuk hozzá magunkat a megfelelő kormánymagassághoz, ne siettessük túlzottan!
Vegyük figyelembe a visszajelzéseit! Amennyiben gyakran fáj a nyaka, háta illetve szinte soha nem fogja az alsó hajlatban a kormányt, (országúti, verseny kerékpárnál) akkor még korai lejjebb állí­tani azt!

 

Végül szólnunk kell azokról a legfontosabb alkatrészekről ami a kerékpározásunkat komfortossá, megfelelően hatékonnyá és biztonságossá teszi:

 

Kormány:
Szélessége a vállszélességhez igazodjon! A országúti kormánynál a hajlí­tás ne legyen nagy, vegyük figyelembe a kéz méretét! Az egyenes (mounti, trekking) kormány se legyen túl keskeny, mert instabillá válik a kormányzás és összeszorí­tja a mellkast, ami nehezebb légzést von maga után

 

Fékkar:
Országúti kormánynál alul fogva a középső ujj utolsó percével biztonságosan lehessen behúzni. A fék rugója ne legyen túl erős.
Egyenes kormánynál a fékkar ne álljon annyira magasan, hogy a fékezéskor a csuklót hátra kelljen feszí­teni ahhoz, hogy a kart elérjük. Ne legyen mélyen sem mert akkor a testünknek is előre kell mozdulnia a hatékony fékezés eléréséhez. Az optimális kar beállí­tás, ha kényelmes (szabályos) kormány fogás közben az ujjainkat előrenyújtva, úgy érjük el a fékkart, hogy a tenyerünk nem mozdul el a kormányon.

 

Nyereg:
Megválasztásánál az ülőgumók közti távolság fontos szempont. Ennek meg kell egyeznie az ülőcsontok közti távolsággal. Ha a nyereg túl keskeny, a csontok lógnak a két oldalán, és a köztes, érzékeny puha szövetek tartják a testsúly jelentős részét. Ha túl széles, akkor egészen biztos, hogy hosszabb utakon, meleg időben kidörzsöli a belső combot. Mindemellett, a leggyakoribb panaszok nem a rossz szélesség miatt lépnek fel, hanem a nyerget pontosabban kell beállí­tani a kerékpáron. Ha kényelmetlennek érzi a nyerget, az első reakció, hogy puhábbra cserélje le. Ez általában tévedés. A puha nyereg csak nagyon rövid, pár kilométeres utakon lehet kényelmes. Nem beszélve arról, hogy a belső combot épp az ilyen puha nyergek dörzsölhetik ki. Mint ahogy a legpuhább ágymatrac nem a legkényelmesebb alvó alkalmatosság, a legpuhább nyereg sem a legkényelmesebb a kerékpáron.
Ne siesse el a nyereg lecserélését, először ki­sérletezzen!

 

Ingyenes Szállítás
50.000 Ft felett

Ingyenes beüzemelés
Rejtett költségek nélkül

Árgarancia
Máshol olcsóbban láttad?

  • 95 900Ft
  • 90 900Ft

Lehetséges opciók

Címkék: Gepida 2016, akciós

Gepida Alboin 200 PRO férfi trekking kerékpár -10%
Név: Alboin 200 Pro Cikkszám: 30160326-52B Kerékméret: 28' Sebesség: 21 Váz: Gepida– 6061 Alu Villa:..
133 900Ft 119 900Ft
Gepida Alboin 200 férfi trekking kerékpár -11%
Név: Alboin 200 Cikkszám: 30160310-48A Kerékméret: 28' Sebesség: 21 Váz: Gepida– 6061 Alu Villa: Enj..
111 900Ft 99 900Ft
Gepida tervezésű kiváló minőségű természetben lebomló anyagKét állású szívó részPraktikus 60 mm szél..
1 190Ft
ABUS Steel-O-Chain 880/110 -16%
ABUS Steel-O-Chain 880/110kerékpár lakatKényelmes - komfortos - biztos. Megerősített, 7 mm-es négysz..
15 500Ft 12 990Ft
ABUS uGrip Plus 501/160 -32%
ABUS uGrip Plus 501/160kerékpár U-lakatMegfelelő védelem a magas kockázatú lopások ellen. Magas minő..
25 900Ft 17 590Ft
Bell Event fejvédő - fekete -5%
Méret: L (58-62 cm) Szín: Fekete Fúziós In-mold mikrohéj 22 szellőzőnyílás Tag Fit Rögzítőrendszer S..
20 790Ft 19 695Ft
Bell Piston fejvédő - fehér / ezüst -11%
Méret: U (univerzális) (54-61 cm) Ez a fejvédő kíválóan alkalmazkodik bármely kerékpározási stílusho..
12 395Ft 10 990Ft
Bell Piston fejvédő - fekete -11%
Méret: U (univerzális) (54-61 cm) Ez a fejvédő kíválóan alkalmazkodik bármely kerékpározási stílusho..
12 395Ft 10 990Ft
Bicycle Line MILANO grey nyakmelegítő -15%
Rendkívül rugalmas-Optimális nedvességelvezetésMéret: One sizeAnyagösszetétel: 85% polipropilén15% E..
3 890Ft 3 290Ft
Bicycle Line MILANO red nyakmelegítő -15%
Rendkívül rugalmas-Optimális nedvességelvezetésMéret: One sizeAnyagösszetétel: 85% polipropilén15% E..
3 890Ft 3 290Ft
Bicycle Line MILANO yellow nyakmelegítő -15%
Rendkívül rugalmas-Optimális nedvességelvezetésMéret: One sizeAnyagösszetétel: 85% polipropilén15% E..
3 890Ft 3 290Ft
Cateye HL-EL135 fekete -23%
Cateye HL-EL135 fekete3 LED-es első kerékpár lámpaÚj, ergonomikus lámpatest és lencseforma, áramvona..
6 490Ft 4 990Ft
Cateye Jido HL-AU230 -40%
Cateye Jido HL-AU230Cateye Jido, 5 ledes első lámpa alkony kapcsolóval, amely sötétedéskor automati..
9 990Ft 5 990Ft
CTM NELLY 2014 16 FEHÉR-KÉK 031-47 -11%
CTM NELLY 2014 16 FEHÉR-KÉK 031-47..
44 900Ft 39 900Ft
ADATOK, MÉRETEK, INFORMÁCIÓK APRÓ DIAMOND JÓL TAPADÓ, EGYSZERŰ BEVÁLT ÉS KÉNYELMES MINTÁZAT MINDKÉT ..
3 400Ft
Kerékpár Hírek
Nassfelden +1 nap síelés

Nassfelden +1 nap síelés

admin 2017-11-10 0
 Nassfeld Special 4=3  4éjszaka / reggelivel /köztes szezonban - 3 napos síbérlettel € 266,-  1 éj ingyen! 4 éjszaka most 3 áráért!  Már nem álom több...
tovább
Gepida kerékpár akció

Gepida kerékpár akció

admin 2017-08-31 0
 Elindult a Gepida kerékpárok akciója. Több 2017-es modell + 2db 2016-os modell kapható mostantól akciós áron, a készlet erejéig.      ...
tovább
Akciós Neuzer kerékpárok

Akciós Neuzer kerékpárok

admin 2017-08-23 0
 KIRÁNDULJ NEUZER BRINGÁVAL! A nyár fele még hátra van, Te milyen élményekkel pakolod tele?      Tekerj a Balaton, vagy a Tisza-tó partján, kirándulj ...
tovább
8. MOFÉM Underworld kupa 2017

8. MOFÉM Underworld kupa 2017

admin 2017-08-07 0
Idén is megrendezésre kerül hazánk egyik legkülönlegesebb kerékpáros versenye, a MOFÉM Underworld Kupa, amely világviszonylatban is egyedülálló. A kőb...
tovább
Kerékpáros Tesztnap 2017

Kerékpáros Tesztnap 2017

admin 2017-08-03 0
Hogyan lehet tesztelni? A kerékpáros tesztnap szabadon látogatható, ingyenes, de regisztrációhoz kötött rendezvény. A kerékpárok tesztelése az alábbi ...
tovább
Kerékpár Akció - Cube KID 240 zöld/fekete 2016

Kerékpár Akció - Cube KID 240 zöld/fekete 2016

admin 2017-07-03 0
Akciós Cube KID 240 gyerek kerékpár     A Kid 240 félúton van a gyermekkerékpárok és a felnott mountain bike-ok között, így rendelkezik egy teljes mér...
tovább
Kross hírek

Kross hírek

admin 2017-06-26 0
  Kross - Jolanda Neff   A Kross a 2017-es szezont egy új leigazolással kezdte. A Kross csapatához a svájci származású Jolanda Neff csatlakozott, aki ...
tovább
CASCO SX-61 Carbonic BICOLOR – Lásd színesen a világot!

CASCO SX-61 Carbonic BICOLOR – Lásd színesen a világot!

admin 2017-06-16 0
Divatos szabadidő és sportszemüveg egyben.  Funkcióját tekintve sportszemüveg, de fiatalos városias dizájnnal, így az SX-61 BiColor kiválóan ötvözi a ...
tovább
A Lapierre márkáról

A Lapierre márkáról

admin 2017-06-06 0
 A társaságot Gaston Lapierre alapította 1946-ban, amit azóta három nemzedék megélt, a családi hagyományok nyilvánvalóak már az elnevezéséből. Az alap...
tovább
Polisport Groovy gyerekülés AKCIÓ!

Polisport Groovy gyerekülés AKCIÓ!

admin 2017-06-01 0
 MIÉRT VÁLASSZ POLISPORT GYEREKÜLÉST?  Mert tökéletes biztonságot nyújt a kicsiknek • Mert a tervezéskor szem előtt tartották gyermeked kényelmét is •...
tovább
Loading...